TRAVEL

Trip alert | Cascada Cailor, Borșa

În 2020 nu am prea călătorit pe distanțe mari deoarece pandemia fusese un impediment, plus că eram puțini panicați să ieșim din țară, având în vedere că regulile de carantinare se schimbau de la o zi la alta și nu voiam să riscăm să fim izolați pe te miri unde. Așa că am decis că vom face niște excursii autohtone, așa mai molcome, așezate, fără să ne aventurăm prin înghesuială, deși mi-ar fi plăcut mult să mă bălăcesc puțin și în apa mării.

Una din destinațiile pe care am ales-o a fost zona Maramureșului, unde se găsește celebra Cascada Cailor, în apropiere stațiunii montane Borșa. Cascada e una dintre cele mai frumoase din România, și de asemenea una dintre cele mai vizitate. Se află la o altitudine de 1300 de metri și are o cădere de apă de 90 de metri înălțime, fiind cea mai mare cascadă de pe teritoriul României.

Noi am vizitat-o în iulie și am fost impresionați, deși se spune că cel mai prielnic moment de a o vizita este primăvara, când debitul de apă e mai mare iar cascada mult mai spectaculoasă.

Ca să vă faceți o idee despre traseu, am să vi-l descriu în câteva cuvinte. De la Cluj la Borșa sunt aproximativ 200 de km, noi am plecat dimineața pe la 8 cu mașina, am trecut prin Bonțida, Dej, Năsăud, iar pe la ora 13 am fost în Borșa, cu tot cu o oprire la un popas unde ne-am desfătat papilele gustative. Dacă vă interesează, acesta se numește Hanul Tentea și se află pe un deal, fix la granița dintre județele Bistrița și Maramureș, cu o terasă rustică, priveliște superbă și mâncare delicioasă la prețuri rezonabile.

Accesul la cascadă este posibil pe jos, sau cu telescaunul dinspre Borșa. Priveliștea îți taie respirația în timp ce urci cu telescaunul, iar când ajungi sus, pășunile montane sunt și mai spectaculoase. Orarul de funcționare al telescaunului este de la 9:00 la 17:00, iar tariful pentru adulți e de 30 RON, urcare plus coborâre.
Vă las adresa site-ului pentru mai multe detalii și fotografii, dacă cumva vă bate gândul să vă aventurați și voi pe acolo: telescaunborsa.ro.

Drumul de la telescaun până la cascadă mai durează vreo 30 de minute pe jos, așa că asigurați-vă ca aveți apă sau chiar mâncare cu voi, daca plănuiți să încropiți un picnic odată ajunși acolo. Poteca e prin pădure, bine delimitată, se poate merge chiar și cu copii, nu e foarte abruptă. E ca și cum ați face o plimbare prin pădure iar la final găsiți ditamai cascada care se ivește dinaintea voastră.

Cascada în sine e spectaculoasă, așa cum o vedeți în poze. Apa rece și sclipitoare coboară versanții cu o viteză amețitoare, transformându-se într-un râuleț odată ajunsă jos. Atmosfera era una plăcută, răcoroasă, mai ales că noi eram încălziți după tot drumul cu mașina și mersul pe jos. Am găsit un loc fain pe malul râului și am pus de-un mini-picnic cu ce aveam pe la noi: niște pâine, brânza topită, și fructe. Cel mai delicios prânz pe care l-am mâncat vreodată, așezată pe un pietroi, sub un brad, în aerul răcoros de munte și cu apa cristalină care curgea la picioarele mele. Se auzea doar ciripit de păsărele și zumzetul turiștilor care se fotografiau câțiva la câțiva metri depărtare. ❤️

A fost o excursie de o zi frumoasă, într-un zonă pe care nu o mai văzusem înainte, dar care mi-a rămas dragă sufletului. Oamenii locului sunt și ei foarte săritori, iar la urcarea cu telescaunul totul foarte bine organizat. Numai cuvinte de laudă!

Vă încurajez să vizitați zona și mai ales cascada, care este un punct de atracție emblematic pentru țara noastră.

Da-ți un share dacă v-a plăcut articolul, să audă și alții de locurile frumoase ale României.

• Text Hover
PS: Share this, or I'll eat your cookies...
Pin on Pinterest
Tweet about this on Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone

Author

Avatar

Corina Chiorean

Hello, world! Childish and stubborn, I'm not your usual cup of tea. Oh, and once you know me, I'll introduce you to my other personalities as well. Don't worry, they're friendly and very chatty, unless you're a schmuck!